Midsommarblomster med mor

Nyss hemkommen till Sverige för 17e helgen i rad. Inte illa.
 
Efter att ha dödat min stjärt genom att sitta i en buss i 53 år så kom mamma troget och hämtade mig i Ulricehamn. Allt var frid och fröjd till dess att mamma skulle leta efter bildelar som Stefan "tappat" under dagen. (Nej, jag vet inte heller hur man kan tappa framlyktor, däck etc.) Vi åkte därför runt i halva Ulricehamn sökandes efter något som vi självfallet inte skulle finna. (Ja, jag tyckte att det var jobbigt). När den traumatiska upplevelsen efterlängtat var över, ska mamma tydligen plocka (citat:) - midsommarblomster (slutcitat).

Jag som altför sällan bejakar min kvinnliga sida värderade snabbt situationen och kom fram till att jag kunde unna mamma att leka 7-åring. Den chansen får man inte alltför ofta. Sagt och gjort. Ulricehamns kommun kunde under 10 sällsynta minuter skåda Mamma Pia (40+) och Sofie (19 år) hoppa runt i diken på jakt efter blommor. Till min besvikelse fann jag hundkex, hundkex, hundkex, hundkex och någon annan "blomma" som kallades hundkex. Mamma hittade dock blommor som tydligen ska heta någonting i närheten av  "lupiner" (?).

Hon var glad. Jag var glad.

Att min bukett sedan såg ut som skit och mammas som en brudbukett är en annan historia. Jag vill idag ge mig själv 53 stycken kvinnliga poäng. Nu återstår det endast 745534875 poäng att införskaffa om jag ska kunna kalla mig själv kvinna. Det är jag nöjd med. Jag kanske kan tvinga någon att binda mig en midsommarkrans som jag sedan kan ta åt mig äran för, och därmed ge mig själv 200 kvinnliga poäng.

Ha en fin kväll.
I morgon bär det av till Halmstad.
KOS DERE.


Mor.


Jag i toppform.
Ser ni mitt scar i pannan eller? Arbetsskada. Det är inte lätt att vara barista.

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag hittade din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att blogga :)

2011-07-20 @ 16:05:34
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0