Två mycket konstiga drömmar

Jag hade flera riktigt konstiga drömmar i natt.
Vaknade typ tre gånger av hemsk åska som dundrade så att rutorna skakade, otäckt.

Dröm 1.
Jag var på träningsläger med mina bästa kompisar plus typ 5 personer som jag inte gillar. Vi bråkade ganska mycket och det slutade med att den elakaste av alla blev jättetjock. I drömmen stod jag och skrattade åt henne, haha. Träningslägret visade sig vara en introduktionskurs i konståkning och simhopp. Så vi var tvungna att ta på oss tighta, gräsliga dräkter. Detta resulterade i att alla kvinnor gick runt och fällde elaka kommentarer om/åt varandra. Inte trevligt alls.

Dröm 2.
Jag och ett par vänner adopterade varsitt barn.
Mitt barn kom från Etiopien och jag döpte henne till Josefine. Hon var jätteliten, men vägde hur mycket som helst. Detta gjorde att jag tappade henne nästan varje gång jag skulle bära henne. Jag tyckte det var jobbigt och flyttade från Ulricehamn till någon förort, där jag bodde i ett radhus med Josefine. Jag sa upp kontakten med de andra som adopterat helt och hållet. Jag träffade massa andra som adopterat och blev vänner med dessa istället. Mina föräldrar som i drömmen var adliga och blåblodiga var galna på mig och tyckte att adoptionen var ett misstag. Jag slutade därför att träffa mina föräldrar också.

Josefine växte och växte och till slut var hon 15 år gammal. Jag och Josefine började då träna surfing. Vi bodde nu nära havet någonstans i USA. Båda två visade sig vara grymma på att surfa och vi började snart tävla. Helt plötsligt dyker David Hasselhoff från Baywatch upp och blir vår tränare. Han vill att vi ska deltaga i en tävling där vinsten är flera miljoner kronor. Jag, Hasselhoff och Josefine mot en enda person. En ökänd person i USA, ingen har sett honom men alla vet vem han är.

Det konstiga är att vi inte ska tävla i surfing, utan i konstflygning. I drömmen gick det ut på att vi skulle göra så avancerade konster i luften som möjligt och samtidigt få 1000 halvtama fåglar att i luften skapa en formation, så komplicerad som möjligt. Hasselhoff visade oss hur det skulle gå till, på en natt lärde han oss at flyga och vi var alla laddade inför tävlingen. Vi lyckades forma fåglarna till en felfri cirkel och vi trodde att vinsten var garanterad. När klockan är 5 på morgonen så ser vi ett plan dyka upp. Fåglarna som fortfarande var kvar och planet som kom tillhörde vår motståndare. På ett par sekunder hade han i luften med hjälp av planet format fåglarna till en stor stjärna. Han skulle vinna, den okända personen från USA skulle vinna. Vi var tvungna att göra något. Något stort.....

OCH DÄR VAKNAR JAG...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0