UTSEENDEMÄSSIG FÖRÄNDRING? JA TACK!

På tal om något helt annat.

Jag är så desperat efter utseendemässig förändring att jag inte vet var jag ska ta vägen. Jag tänker aldrig klippa av håret, nu när det väl är lååångt. Jag tänker inte färga håret brunt. Av anledningen att jag skulle tröttna efter en vecka. Jag funderar på att klippa lugg. Dels för att jag hade det när jag gick i femman och det var rätt okej, dels för att det går att dölja väldigt enkelt och sist men inte minst: Det är rätt ballt. Men frågan är: Orkar jag sköta en lugg? Jag som lägger ner 1 minut på mitt hår varje dag (och det till att borsta det) skulle aldrig klara av att platta och fixa med den. Aldrig! inget tålamod till sådant. Så jag tvekar fortfarande. Hej beslutsångest!

Slutligen:
Eftersom jag själv inte vågar utföra en utseendemässig förändring så försöker jag få Johan att göra det. Ett tag har jag nu försökt få honom att spara ut till långt hår, gärna lockigt. Men eftersom han har dubbelt så mycket hår som en vanlig skandinav (precis som mig med andra ord) så går inte det.. Visserligen kan man tunna ut enormt mycket, men frågan är om det blir så som jag vill ha det.  Dessutom har han spikrakt hår. Nog om det! Därför har jag nu försökt övertala honom om att raka av håret, inte helt utan väldigt, väldigt kort. En förändring tack! Skulle det sedan bli fult så gör det absolut ingenting, med tanke på att hans hår växer 1cm i veckan.

Kan någon övertala honom? ;)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0