The Happening , recension!

Vi såg sedan "The happening". Hemska film! Nästan i klass med "I am Legend". Nu vill jag inte höra från alla nördar som laddar ner filmerna och tittar på sina 2-tumsskärmar och säger:
- Den var ju inte alls farlig, ofta man blev rädd eller?

Nej nej nej, det är inte okej. Se skiten på en biograf med en duk på 100x150 m, och säg sedan att man inte ryser när man ser den. Då kan jag acceptera er oviktiga åsikt. Filmen var hemskt, otäck och fick mig som vanligt att tänka alldeles för mycket.

Den handlar alltså om någonting (jag inte ska avslöja vad) som gör att människorna börjar skada sig själva. Den här grejen gör att man i det stora hela tappar förnuftet. Istället för att börja döda andra, så dödar man sig själv. Människorna börjar alltså ta livet av sig. På snabbaste och enklaste sätt. Ni får se hur i filmen. Ingen vet vad som ligger bakom det. Inget vet varför det sker, ingen vet hur stor del av världen som kommer drabbas och ingen vet hur många som kommer dö. I filmen följer man sedan en naturkkunskapslärare i hans försök att undvika det som gör att man dödar sig själv, utan att veta vad det är. Knepigt och spännande.

Filmen var absolut sevärd, men hemsk Jag erkänner att jag blundade och höll för öronen ett antal gånger. Rädd som en liten hare. Men det är för den resterande biopublikens skull. Jag skriker nämligen som jag vet inte vad när jag bli rädd. Inte kul för folket att höra.

Slutligen: SE "THE HAPPENING"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0