FIFA-TURNERING, SCHAMPOO OCH MANLIGHET

Har varit en bra helg faktiskt..

I fredags var det FIFA-turnering hos Rickard, Oliver och André. Riktigt skoj. Jag och Richard körde EM-04 mot Bulgarien, Italien och Danmark. Jag var grymmast av alla. Inte sant Rickard? Jag trivdes självfallet som fisken i vattnet i en ungkarlslägenhet,  ja till en början åtminstone...

Det var innan jag upptäckte att: deras neccessärer innehöll fler skönhetsprodukter än jag kan räkna, att de hade fler plattänger än alla mina tjejkompisar tillsammans och att lägenhetern var aningen för välpyntad för att var bebodd av tre "män". Till min lättnad och förtjusning hittar jag tillslut en Slitztidning inne på toaletten, slarvigt slängd på golvet.

Jag stormar då ut i köket och utbrister:
- DET FINNS HOPP FÖR ER! Vem har köpt Slitztidningen!? Vem är fortfarande man? VEM?

Rickard svarar då att den tillhör Oliver. Oliver ler då mycket belåtet och är stolt över sitt manliga jag. Lite för stolt enligt Rickard som då måste klargöra en sak:
- SOFIE, det är Oliver som har köpt ljusstaken i fönstret och den lilla färgglada julgranen i vardagsrummet. OCH glöm INTE att det är han som lagar en svamp- och baconsås till middag.

Oliver börjar då gråta (nej okej, inte gråta, men jag gillar att överdriva) och skriker att allt är orättvist och kastar onda blickar mot Rickard. I samma ögonblick tappade jag det lilla hopp jag hade gällande manlighet i dagens samhälle..

Efter FIFA var det avskedsfest för Linnea som flyttade tillbaka till La Suecia idag. En ganska stressig förfest eftersom folk väldigt gärna ville gå ut.. Men kvällen blev ganska lyckad faktiskt! Igår blev det också utgång, dock relativt lugn kväll. Träffade trevliga dalmasar vid namnen Andreas och Schampoo (Han heter egentligen Juan-Pablo, men vissa kan tydligen inte uttala det) Mycket trevliga typer =)


Nu ska jag kika Ensam hemma 1 i ett försök till julstämning i ett iskallt och snötäckt Oslo =)


Kommentarer
Postat av: mor

Läs dina mail, jätteviktigt!

2008-12-11 @ 11:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0