Roliga norska egenheter

Vill ni veta en rolig sak?

Jag har upptäckt att man får en hel del dricks på flygplatsen, det har ett par orsaker.

1. Folk orkar inte släpa på massa mynt när de ska ut och resa.
2. Människor från utlandet förstår inte myntens värde. I Norge har man 
    20-kronorsmynt, inte sedlar. Så ger man tilbaka 3 sådana så slänger en
    fransman gärna det i "dricksburken",  i tron om att det är typ 3 kronor.
3. Vi ger väldigt bra service och förtjänar dricks.

En annan rolig sak ... 

är att 50 cent har varit en flitig besökare på Gardermoen det senaste, här har även allas vår Björn Gustavsson skådats i förra veckan. Detta efter att ha uppträtt på "Latter" tillsammans med bland annat Johan Glans, det var tydligen någon competition mot norska komiker.

Och slutligen...

Snabel-A heter Alfakrull på norska, haha jag vet inte vilket namn som är fulast.

 

Kommentarer
Postat av: Sofia

HAHA alfakrull kan vara det roligaste ordet jag vet. Kan du ta rea på om Ekorre heter snapphane? HAHAHAHA jag dör. Hur har du det gumman? Får höras snart OCH ses, jag behöver din närvaro! SS forever!!!!

2008-09-02 @ 13:39:26
URL: http://lindeer.blogg.se/
Postat av: alexandra

Björn var ju på Tingsholm i måndags :)

2008-09-03 @ 19:31:29
URL: http://evelinaalexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0