Framtiden för oss studenter

Framtiden.
Vilken ångest! Visserligen har man i princip hela livet framför sig och möjligheterna är oändliga. Dock är tanken att lämna allt som man känner till och allt som är bekant är aningen skrämmande, men samtidigt så lockande. 

Man skulle självfallet kunna stanna i Ulricehamn och leva i bekvämlighetens tecken. Skaffa barn som går på samma skola som jag har gjort, har samma lärare som mig och är aktiva i samma föreningar. Bara umgås med mina barndomskompisar, jobba i stadens mataffär, eller någon liten klädaffär etc. Du kan leva samma liv som din mor och far en gång gjort och dina barn kan i framtiden leva samma liv som dig.  
Du kan med andra ord välja det enkla alternativet.

MEN! Du kan också välja att satsa.
Våga upptäcka att livet har mer att erbjuda än det du redan har.
För att avslöja dina kvaliteér, måste du också avslöja dina brister.
Du måste våga ta risker. Våga satsa och våga förlora.
Våga vara en vinnare!

Framtiden för mig:
*  Nya människor (framförallt; man får välja sitt umgänge på ett annat sätt.)
*  Nya möjligheter
*  Arbeta och tjäna massa pengar
*  Utveckla sina kunskaper genom att plugga vidare
 * Resa över hela världen
*  Egen bostad
*  Bli allsmäktig härskare, muahaha. Skämt åsido.


Kommentarer
Postat av: Madde

nja inte så värst men det duger väl haha
men tack iallafall :D

2008-04-18 @ 15:27:30
URL: http://justmadde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0