IDOLFINAL

Marie vann.
Jag tycker att hon är en värdig vinnare och detta får jag kraft att säga eftersom Amanda till 99% säkerhet kommer erövra branschen och skapa låtar som passar henne så mycket bättre än vinnarlåten, som för övrigt var väldigt trist. Amanda har en sådan potential, det är inte klokt. Jag är övertygad om att vi kommer få se mer av henne!

Jag förstår inte riktigt Amandas egna låtval, Unchain my heart :/ Jag tror att hon förlorade en del välbehövliga röster från särskilt unga tittare. Men oj vad bra hon gjorde Suspicious mind. Den kvinnan är född på scen! Jag tyckte för övrigt bättre om Amandas version av vinnarlåten, när Marie gjorde den kändes den alltför präktig. Hon sjunger nästan för perfekt. Det händer ingenting oväntat i låten, Amandas hesa stämma får låten att bli aningen mer karismatisk.

För övrigt jobbar och sliter jag återigen, fick arbeta denna lördagen också. Men extrapengar har aldrig skadat någon =) Ikväll blir det kanske utgång i Falköping, we will see!

Någon dag framöver måste jag meddela er om min och Sofias tur till Borås en fredag klockan 13, ojoj! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0